السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام

قالب ساده شرکتی چهار چوب

اربعین در کربلا

| 3 نظر
اربعین در کربلا

سفرهای زیارتی اقدامی عبادی ، معنوی و سبب تقرّب به آستان قدسی ربوبی است. در این گونه سفرها زائر در مزار انسانهای نمونه تاریخ از محضرشان درس می گیرد و با پیشوایان خویش تجدید بیعت می کند، در زیارت، پیش از عقل جذبه عشق است که زائر را به مزار می کشاند و او را به پیمودن راه ها و طی مسافت ها و تحمل رنج سفر و بیم  بادیه و خوف و خطر وادار می سازد.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

در این بین شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت، عتبات عالیات را مقصد خویش قرار می دهند تا از خرمن معارف ائمه هدی(ع)، برای سفر بازپسین خوشه ای برچینند و توشه ای بردارند این مهم حاصل نمی شود مگر با توجه و آگاهی و شناخت کامل از حضرات معصومین(ع) ، همان گونه که خود فرموده اند: اِنََّ لِکُلِّ اِمَامٍ عَهْداً فِی عُنُقِ اَوْلِیَائِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ اِنَّ مِنْ تَمَامِ الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ زِیَارَةُ قُبُورِهِمْ، فَمَنْ زَارَهُمْ رَغْبَةً فِی زِیَارَتِهِمْ وَ تَصْدِیقَاً بِمَا رَغِبُوا فِیهِ کَانَ اَئِمَّتُهُمْ شُفَعَائُهُمْ یَوْمَ الْقیَامَة[1]

برای هر امامی پیمانی بر عهده موالیان وشیعیانش می باشد که اتمام وفاء به آن عهد و پیمان زیارت قبور ائمه است، پس هر کس با میل و رغبت به زیارت قبور ائمه رود در حالی که به مذهب و مکتب ایشان تصدیق بورزد ائمه(ع) در روز قیامت شفیعان او خواهند بود.

زیارت عتبات فرصتی است جهت آشنایی عینی و عملی با تاریخ صدر اسلام و تاریخ ائمه اطهار (ع)، همان بزرگوارانی که در زیارت جامعه به ایشان این گونه سلام می دهیم:اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّة وَ مَوْضِعِ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلِفَ الْمَلائِکَة .

[1] - من لایحضره الفقیه، اب‍ن‌ ب‍اب‍وی‍ه‌، م‍ح‍م‍د ب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌‏‫، مجمع‌ البحوث‌ الاسلامیه ‌الاستانه ‌الرضویه‌ المقدسه، مشهد، ۱۴۰۸ ق. ج2، ص577

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       درآمد میلیونی برای هر ایرانی در ۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۱۳:۰۷:۰۸ از وبلاگ خود درآمدی ثابت داشته باشید.
    فقط با گذاشتن پست ثابت.
    بالاترین نرخ کلیک بروی پست ثابت.
    روز به روز درآمد خود را بالا ببرید.
    تسویه حساب فوری و حداکثر 48 ساعت
    همین امروز به جمع ما بپیوندید.


    http://www.post-sabet.ir

    لازم به ذکر است پستهای ثابت ما هیچگونه باعث کندی سایت شما نخواهند شد و فقط جنبه تبلیغاتی دارند.


    نوشتن دیدگاه